آشنایی با سیستم فاضلابی پوش فیت


 پیشرفت و تکامل سزیع در علوم متعدد موجب بروز تغیرات عمده در زمینه های مختلف به ویژه ساختمان و تاسیسات گفته است. امروزه به غیر از فعالیت در زمینه های زیباسازی و نوآوری در بنا بر نکاتی همچون ایمنی و سبکتر کردن بنا و تسریع و تسهیل نمودن عملیات اجرایی تاکید می شود. 

در سیستم های فاضلابی محدودیت ها و معایب سیستم های آلیاژی پلیمری قبلی منجر به چارخ اندیشی و ابداع سیستم جدیدی بنام پوش فیت شده که علاوه بر دوام و استحکام بیشتر از لحاظ نصب و اجرا هم بسیار ساده و سریع می باشد که اهل فن و دست اندرکاران آن را انتخاب و معرف کیفیت و اعتبار ساختمان خود میدانند. این سیستم متشکل از لوله و اتصالاتی است که از نظر کیفیت جنس ، طراحی ساخت و نحوه نصب و اجراء کامل نسبت به دیگر انواع اتصالات فاضلابی موجود اعم از پلیمری و یا آلیاژی برتری داشته و منطبق با استانداردهای  din-19560 و din-4201 و b1 و din-4060 ساخته می شود. 

در فرآیند تولید مراحل شکل گیری ، جایگاه استقرار حلقه آب بندی و اوریب کردن قسمت های انتهایی لوله  هم زمان و به طور اتوماتیک انجام می شوند و بدین ترتیب بر خلاف روش های رایج ضخامت دیواره لوله در بخش مرتبط با حلقه آب بندی هرگز نازک تر نشده و با استاندارد ذیربط کاملا منطبق می باشد. 

مزایای سیستم پوش فیت :

1- آب بندی کامل و دائمی :

نصب سیستم ساخته شده از پلی اتیلن مستلزم جوش دادن قطعات به یکدیگر است. فرآیند جوش کاری پلیمر ها اصولا نیاز به دقت بسیار زیاد دارد و محل های وصل نیز باید کاملا عاری از گرد و غبار و چربی بوده و المنت حرارتی دستگاه جوش نیز می باید کالیبره باشد. عدم کالیبره بودن می تواند جوش کاری را مختل ساخته و ضریب اطمینان کار را تا حد خطرناکی کاهش دهد. 

در مقایسه ، سیستم پوش فیت نیازی به جوش کاری ندارد لوله ها و اتصالات از طریق حلقه های آب بندی مخصوص که در برابر ترکیبات شیمیایی مختلف بسیار پایدار می باشند به یکدیگر وصل شده و به طور کامل آب بند می شوند و لرزش ها تکان های متعارف و یا نشست ساختمان هرگز آب بندی سیستم را مختل نخواهد کرد. 

2- سرعت و سهولت باور نکردنی در نصب و اجرا :

وجود سوکت در تمامی اجزائ سیستم پوش فیت نیاز به جوشکاری ، چسب و سایر عملیات مشابه را برطرف می سازد  از طرفی تنوع بسیار زیاد ابعاد و زوایا در اتصالات و هم چنین در اختیار بودن لوله هایی با یک یا دو سوکت در طول های مختلف انجام کار را با سرعت و سهولت باورنکردنی میسر می سازد که طبعا موجب صرفه جویی بسیار زیاد در وقت و خزینه است.

3- عدم نیاز به چسب ، جوش دادن ، و نظایر آن و کاسته شدن زمان و هزینه های اجرایی 

4- ایمن در شرایط آتش سوزی 

5- مقاومت بسیار زیاد در برابر آتش سوزی ، ضربه و انواع و مواد :

مواد اولیه مورد استفاده در ساخت اجزای متشکله سیستم پوش فیت گرید خاصی از پلی پروپیلن می باشد که در مقایسه با پلی اتیلن دارای وزن مولکولی بالاتری بوده و در برابر آب داغ و آتش سوزی مقاوم است و سبکتر بوده و ضربه پذیری به مراتب بالاتری هم دارد . پیدایش ترک های ناشی از تنش های دراز مدت  (stress cracking) هرگز در قطعات ساخته شده از این ماده اولیه مشاهده نشده و با توجه به ویژگیهای شیمیایی ، حرارتی و مکانیکی لوله و اتصالات سیستم های پوش فیت دارای دوام دائمی می باشند. 

6- دارای صاف ترین سطوح داخلی ، فاقد هر گونه مانع در برابر جریان :

دارا بودن سطوح داخلی کاملا صیقلی و نبود هیچگونه زائده اضافی در مسیر جریان که منجر به برطرف شدن امکان گرفتگی و انسداد مجاری و کاسته شدن از هزینه های نگهداری و تعمیرات.

7- عدم تحمیل بارهای اضافی به ساختمان به دلیل کمی وزن و نبود نیاز به تقویت بخشهای پذیرفته بار در ساختمان

8- قابلیت انطباق و متصل نمودن اجرا سیستم و اتصالات سایر سیستم های قدیمی اعم از پلیمری و آلیاژی :

سیستم push fit با برخوردار بودن از مزایای منحصر به فرد دارای ضمانت دائمی بوده و تحولی اساسی را در مراحل طراحی و اجرای شبکه فاضلاب داخلی ساختمان ها پدید خواهد آورد. 



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: